אם יש לכם אירוע כלשהו, בין אם מדובר באירוע חברה רב משתתפים, באירוע משפחתי או חוג בית, הזמנת מרצה יכולה לשדרג אותו פי כמה. מרצה טוב ידע לא רק לתרום מהידע שלו ומניסיונו העשיר, אלא לעשות זאת בדרך סוחפת, מלהיבה ולא פעם תוך שילוב הומור עצמי. יחד עם זאת, כדאי לדעת מהם הפרמטרים לפיהם בוחרים מרצה לאירוע, כדי שלא תבחרו במרצה שאינו מתאים.

מטרת ההרצאה

זוהי למעשה השאלה הראשונה שכדאי שתשאלו. האם זהו ידע מקצועי? ידע לחיים? האם לא תרצו להעביר רק ידע, אלא גם לעורר השראה באמצעים נוספים כמו וידאו, תמונות ועוד? האם ההרצאה אמורה לגבש וללכד בין המשתתפים, כלומר להיות יותר חוויתית באופי שלה? האם זו אמורה להיות הרצאה משולבת?

קהל היעד של ההרצאה

חשוב מאוד לעמוד על אופיו של קהל היעד שלכם. אם זו הרצאה לארגון, אולי תרצו תוכן פורמלי. גם אם תבחרו בתוכן פחות פורמלי ויותר משוחרר, עדיין כדאי להגביל אותו כי לא מדובר בקבוצת חברים או חוג בית. אם מדובר בקבוצה חברתית יותר מלוכדת התוכן יהיה שונה. כמובן תלוי גם מה גיל המשתתפים – קהל יעד של נוער שונה ממבוגרים למשל.

תקציב

חשוב לדעת שמחיר להרצאה בודדת יכול לנוע ממאות ועד עשרות אלפי שקלים. המחיר עולה ככל שמדובר במרצים מבוקשים ופופולאריים. לכן, כדאי שתבררו מהו התקציב העומד לרשותכם. יחד עם זאת, היינו ממליצים לא לבחון פרמטר זה כשלעצמו אלא לשאול מהו הערך שתוכלו לקבל תמורת המחיר שתשלמו? אם מדובר בתוכן מעשיר ומקדם, אולי הוא שווה תוספת של כמה מאות שקלים.

המלצות

המלצות על מרצה טוב הן דבר שעובר מפה לאוזן. מומלץ לברר בקרב חברים, בני משפחה וקולגות אם הם מכירים מרצה טוב, כזה גרם להם ל"וואו". כמובן, ניתן לקבל המלצות וחוות דעת על מרצים דרך האינטרנט.

כדאי לקרוא גם:  סיפור הצלחתו של היזם הישראלי בוריס וולפמן

רפאל כהן – הרצאות מלהיבות לחברות וארגונים!

רפאל כהן המכונה ד"ר יצירתיות הוא מומחה בעל שם בכל הנוגע ליצירתיות ופיתוח חשיבה יצירתית. בחמש עשרה השנים האחרונות הוא מעביר הרצאות וסדנאות לארגונים בארץ ובחו"ל בנושאי חדשנות וחשיבה יצירתית. אלפים רבים של אנשים יעידו שהם נהנו מהרצאותיו והצליחו להפיק מהם ידע משמעותי לחיים. באם אתם אנשי הקשר של חברה או ארגון, אני מזמינים אתכם לפנות אלינו ויחד נתאים לכם את ההרצאה לאופי האירוע שלכם!

תגובות