כלקוח אתה יודע כמה חשובה לך היכולת להשיג את נותן השירות שלך במהירות ובקלות ועם מינימום התמודדות עם מרכזיה מסורבלת שעלולה להתיש אותך עד אשר אתה מגיע למענה אנושי, אז בטח שכבעל עסק אתה מבין את חשיבות שמירת הקשר עם הלקוחות הקיימים שלך. מעבר לזה אתה מבין עד כמה חשוב שלקוחות פוטנציאלים יוכלו להגיע אליך בקלות וללא טרטורים מיותרים ולכן החלטת להתקין מרכזיה חכמה בעסק.

מהי מרכזיה?

מרכזיה הינה מערכת חכמה לניתוב שיחות אשר קיימת מזה עשרות שנים ועברה תהפוכות ושינויים כחלק מהתפתחות הטכנולוגיה והקידמה. המרכזיות הראשונות התפתחו לאחר המצאת הטלפון  אשר קישר בין אנשים, מטרת המרכזיות הייתה להעביר מספר שיחות בין קוים שונים בו זמנית. בהתחלה ניתוב השיחות בוצע על ידי מרכזנים אשר ישבו מול לוח גדול וביצעו את הניתוב באופן ידני. במהלך השנים ועם ההתפתחויות הטכנולוגיות התפתחו מרכזיות אוטומטיות שביטלו את הצורך במרכזנים, וככל שעברו השנים פותחו מרכזיות חכמות, משוכללות ומתקדמות יותר.

אילו מרכזיות לעסקים קיימות בשוק היום?

היום ניתן למצוא בשוק שני סוגים עיקריים של מרכזיות לעסקים:

  • מרכזיה פיסית – מדובר במרכזיה בה השרתים ממוקמים פיסית בחדר התקשורת של החברה/ בית העסק והתשתית שלה מבוססת על קו טלפון.
  • מרכזיה בענן – מדובר במרכזיה אשר השרתים שלה ממוקמים בענן והתשתית שלה מבוססת על רשת האינטרנט.

אילו הבדלים קיימים בין סוגי המרכזיות?

ההבדל העיקרי בין מרכזיה פיסית למרכזיה בענן כפי שכבר צוין היא מיקום השרת עצמו, האחד ממוקם פיסית במשרדי העסק או החברה והשני ממוקם בענן. מבחינת התשתית מרכזיה פיסית מסתמכת על תשתית קווית ומרכזיה בענן, מבוססת על תשתית האינטרנט של העסק. הבדל נוסף ומשמעותי הינו עלויות ההתקנה והאחזקה.

כדאי לקרוא גם:  מדוע שוק הניהול הוא אינו שוק משוכלל? אילן אבישי עונה

אילו שירותים חשובים קיימים במרכזיות לעסקים?

לקוח עסקי בשונה מלקוח פרטי זקוק לפתרונות תקשורת חכמים אשר מסייעים לו בתפעול ובפעילות העסקית שלו, בין היתר שירותים של ניתוב שיחות באמצעות זיהוי קולי, אפשרות לניתוב שיחות בינלאומיות במידה ומדובר בעסק העובד מול חו"ל, ניהול תורים וניתוב שיחות חכם, שיחות ועידה ועוד.

למה חשוב לשים לב כאשר רוכשים מרכזיה לעסק?

הדבר הראשון והכי חשוב זה להתייעץ עם מומחים אשר מכירים את התחום ואת האפשרויות הקיימות בו וידעו להתאים את סוג המרכזייה לעסק ולצרכים שלו, כמו למשל קבוצת אומניטלקום אשר מעבר לניסיון הרב שיש לה פיתחה בעצמה פיתוחים טכנולוגיים מובילים, בלעדיים וייחודיים בתחום שירותי תשתית ומערכות טלפוניה.

חשוב לוודא שהמרכזיה אותה אתם מעוניינים לרכוש אכן מאפשרת פתרונות שחשובים לעסק שלכם, למשל אם אתם עובדים מול חו"ל לוודא שאכן ניתן לנתב שיחות דרך המערכת, אם אתם עוסקים בתחום רגיש בו חשוב נושא האבטחה לוודא כי אכן המרכזייה הווירטואלית אכן מספקת את המענה של אבטחה מקסימלית.

תגובות